CBW voorwaarden Lunova Keukens
E-mail: info@lunovakeukens.nl
Website: www.lunova-keukens.nl
Artikel 1 - Definities
Lunova Keukens: Lunova Keukens, gevestigd te Bergschenhoek, KvK-nummer 87677334.
Klant: degene met wie Lunova Keukens een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: Lunova Keukens en Klant samen.
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Lunova Keukens.
Lunova Keukens en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
Lunova Keukens en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes
Aanbiedingen en offertes van Lunova Keukens zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
Een aanbod of offerte is maximaal 3 maanden geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Lunova Keukens en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 - Aanvaarding
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Lunova Keukens de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Lunova Keukens slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 - Prijzen
Lunova Keukens hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Lunova Keukens mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
Lunova Keukens en de Klant spreken voor een dienstverlening door Lunova Keukens een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Lunova Keukens mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
Lunova Keukens moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
Lunova Keukens zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
Een consument mag de overeenkomst met Lunova Keukens ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn
Lunova Keukens mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
De betalingstermijnen die Lunova Keukens hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Lunova Keukens aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
Lunova Keukens mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
De Klant rekent producten direct af.
Lunova Keukens mag bij het aangaan van de overeenkomst voor een dienst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet declaraties binnen 14 dagen na factuurdatum aan Lunova Keukens betalen, tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.
De genoemde betalingstermijnen zijn fatale betalingstermijnen. Wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, is hij dus automatisch in verzuim en in gebreke, zonder dat Lunova Keukens de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
Lunova Keukens mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling of een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de dienst.
Artikel 7 - Recht van reclame
Wanneer de Klant in verzuim is, mag Lunova Keukens het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
Lunova Keukens maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Lunova Keukens, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 8 - Herroepingsrecht
Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
het product niet is gebruikt
het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
de verzegeling nog intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd's of cd's
het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
het product geen los tijdschrift of losse krant is
het geen spoedreparatie betreft
het geen weddenschappen of loterijen betreft
de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
het geen dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
Verder zijn uitgezonderd:
sociale dienstverlening en gezondheidszorg
gokactiviteiten
financiële diensten
pakketreizen
passagiersvervoersdiensten
onroerende zaken
overeenkomsten waarbij een notaris nodig is
overeenkomsten voor een bedrag van minder dan € 50
De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@lunovakeukens.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Lunova Keukens, www.lunova-keukens.nl.
De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar Lunova Keukens.
Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 9 - Vergoeding van bezorgkosten
Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Lunova Keukens heeft geretourneerd, dan zal Lunova Keukens eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Lunova Keukens voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 10 - Vergoeding retourkosten
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de consument de kosten daarvoor.
Artikel 11 - Opschortingsrecht
Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 12 - Retentierecht
Lunova Keukens kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Lunova Keukens heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Lunova Keukens.
Lunova Keukens is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 13 - Verrekening
Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Lunova Keukens te verrekenen met een vordering op Lunova Keukens.
Artikel 14 - Eigendomsvoorbehoud
Lunova Keukens blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Lunova Keukens met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
Tot die tijd in lid 1 kan Lunova Keukens gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
Wanneer Lunova Keukens gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Lunova Keukens van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 15 - Levering
Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
Levering vindt plaats bij Lunova Keukens, tenzij anders wordt afgesproken.
Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Lunova Keukens zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Lunova Keukens kan tegenwerpen.
Artikel 16 - Levertijd
De levertijden van Lunova Keukens zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan Lunova Keukens door Lunova Keukens schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.
De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Lunova Keukens later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Lunova Keukens niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Lunova Keukens iets anders hebben afgesproken.
Artikel 17 - Feitelijke levering
De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 18 - Transportkosten
De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Lunova Keukens schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 19 - Verpakking en verzending
Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Lunova Keukens niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Lunova Keukens. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Lunova Keukens niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 20 - Verzekering
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
zaken van Lunova Keukens die bij de Klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De Klant geeft op eerste verzoek van Lunova Keukens de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 21 - Bewaring
Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 22 - Montage en of installatie
Hoewel Lunova Keukens zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.
Artikel 23 - Intrekking opdracht
Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
Artikel 24 - Klachtplicht
Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 25 - Garantie
Wanneer de Klant en Lunova Keukens een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Lunova Keukens enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Lunova Keukens levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 26 - Uitvoering van de overeenkomst
Lunova Keukens voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
Lunova Keukens mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
De Klant moet ervoor zorgen dat Lunova Keukens op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de Klant er niet voor dat Lunova Keukens tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 27 - Informatieverstrekking door de Klant
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Lunova Keukens.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Lunova Keukens de betreffende bescheiden.
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Lunova Keukens redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 28 - Intellectueel eigendom
Lunova Keukens behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Lunova Keukens aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 29 - Geheimhouding
De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Lunova Keukens ontvangt geheim.
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Lunova Keukens waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Lunova Keukens schade kan berokkenen.
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 30 - Boetebeding
Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Lunova Keukens voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
Lunova Keukens mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 31 - Vrijwaring
De Klant vrijwaart Lunova Keukens tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Lunova Keukens geleverde producten en/of diensten.
Artikel 32 - Klachten
De Klant moet een door Lunova Keukens geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Lunova Keukens daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Lunova Keukens hiervan op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Lunova Keukens hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Lunova Keukens.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Lunova Keukens andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 33 - Ingebrekestelling
De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Lunova Keukens.
De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Lunova Keukens ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 34 - Aansprakelijkheid Klant
Wanneer Lunova Keukens een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 35 - Aansprakelijkheid Lunova Keukens
Lunova Keukens is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer Lunova Keukens aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
Lunova Keukens is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer Lunova Keukens aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 36 - Vervaltermijn
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Lunova Keukens vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 37 - Ontbinding
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Lunova Keukens toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door Lunova Keukens nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Lunova Keukens in verzuim is.
Lunova Keukens mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Lunova Keukens kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 38 - Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Lunova Keukens door de Klant niet aan Lunova Keukens kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Lunova Keukens 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Lunova Keukens kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Lunova Keukens de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
Lunova Keukens hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Lunova Keukens hiervan voordeel heeft.
Artikel 39 - Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Lunova Keukens de overeenkomst aanpassen.
Artikel 40 - Wijziging algemene voorwaarden
Lunova Keukens mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Lunova Keukens altijd doorvoeren.
Ingrijpende wijzigingen zal Lunova Keukens zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 41 - Overgang van rechten
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Lunova Keukens aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Lunova Keukens.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 42 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Lunova Keukens bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 43 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Lunova Keukens is Nederlands recht van toepassing.
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Lunova Keukens is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Lunova Keukens, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 27 december 2024.
C O N T A C T
Wilt u meer weten over onze diensten, heeft u een specifieke vraag of wilt u direct een vrijblijvende afspraak bij u thuis? Neem dan contact met ons op.
Ons team staat klaar om u te helpen!
info@lunovakeukens.nl
+31 (0)85 12 49 48 5
Powered by eazyonline